09907923346

سفارش خدمات تعمیرات

عیب یابی یخچال فروزان رفع عیب دلایل خراب شدن یخچال فروزان

عیب یابی یخچال فروزان رفع عیب دلایل خراب شدن یخچال فروزان

عیب یابی یخچال فروزان رفع عیب دلایل خراب شدن یخچال فروزان و هر مورد و مشکلی از این قبیل را میتوانید از طریق مواردی مانند مطالعه متن های مجموعه ما و یا برقراری ارتباط با تکنسین های ما برطرف سازید

عیب یابی یخچال فروزان رفع عیب دلایل خراب شدن یخچال فروزان


یخچال یکی از معدود وسایلی است که در خانه شما به طور مداوم در روز یا شب کار می کند و غذای شما را سرد نگه می دارد. اگر در نظر بگیرید که یک یخچال چقدر سخت کار می کند، در واقع بسیار شگفت انگیز است که آنها به ندرت خراب می شوند. در موارد نادری که یخچال شما از کار می افتد، ممکن است با هزینه تعمیرات بالا و هزینه جایگزینی تمام مواد غذایی از دست رفته مواجه شوید. نترس! این مقاله اینجاست تا هر آنچه را که باید در مورد تعمیر یخچال فریزر خود بدانید را به شما بگوید. شاید تعجب کنید که بدانید تعمیرات در واقع بسیار آسان است و فقط به دانش کمی در مورد دستگاه و کمی صبر نیاز دارد. بیایید با برخی از اطلاعات اولیه شروع کنیم.

چگونه یک یخچال را تعمیر کنیم

یخچال و فریزر از دو جزء اصلی تشکیل شده است: کویل کندانسور و کویل اواپراتور. یک خنک کننده مایع توسط یک کمپرسور و یک موتور از طریق این سیم پیچ ها به گردش در می آید. مایع مبرد در کندانسور خنک می شود. سپس به سمت اواپراتور جریان می یابد. در اواپراتور، هوای دستگاه با تماس با سیم پیچ پر از مایع خنک می شود. کندانسور یخچال یا فریزر سیم پیچ بیرونی دستگاه است. اواپراتور سیم پیچ در داخل است. مایع خنک کننده توسط یک کمپرسور در سیستم به گردش در می آید.

عیب یابی یخچال فروزان رفع عیب دلایل خراب شدن یخچال فروزان

اکثر یخچال ها و فریزرها بدون یخ زدگی هستند. در این نوع یونیت، یک بخاری به طور خودکار توسط تایمر روشن می شود تا یخ زدگی داخل دستگاه ذوب شود. یخ زدگی توسط بخاری در چندین نقطه مختلف در واحد ذوب می شود که از سردترین و یخ زده ترین مناطق شروع می شود. هنگامی که یخ به طور کامل ذوب شد، ترموستات به طور خودکار به چرخه خنک کننده تغییر می کند تا دمای انجماد استاندارد را حفظ کند. از آنجایی که این فرآیند به صورت خودکار انجام می شود، یخ زدگی در داخل جعبه ایجاد نمی شود. دلایل خراب شدن یخچال فروزان .


توسط:

سیستم کمپرسور واحد، که مایع خنک کننده را از طریق سیستم سیم پیچ وارد می کند، توسط یک موتور از نوع خازن هدایت می شود. دیگر بخش‌های اساسی سیستم خنک‌کننده/یخ‌زدایی شامل کلیدها، ترموستات‌ها، بخاری‌ها، کندانسورها و فن‌ها هستند. فردی که خودتان این کار را انجام می دهید می تواند بسیاری از این اجزای یخچال را آزمایش و جایگزین کند. با این حال، همانطور که بعدا توضیح داده شد، استثناهایی وجود دارد که بهتر است به یک تعمیرکار حرفه ای واگذار شود. دلایل خراب شدن یخچال فروزان .

عیب یابی یخچال فروزان رفع عیب دلایل خراب شدن یخچال فروزان

احتیاط: قبل از انجام هر کاری بر روی یخچال یا فریزر، مطمئن شوید که آن را از برق جدا کرده اید. پس از جدا کردن دستگاه، بررسی کنید که آیا موتور/کمپرسور خازن دارد یا خیر. این قطعه در یک محفظه در بالای موتور قرار دارد. خازن ها برق را حتی زمانی که برق دستگاه قطع است ذخیره می کنند. قبل از انجام هر کاری بر روی یخچال یا فریزر نوع خازنی، باید خازن را تخلیه کنید، در غیر این صورت ممکن است شوک شدیدی دریافت کنید.


در مورد تعمیر یخچال چقدر اطلاعات دارید؟

فهرست
تخلیه یک خازن
درب یخچال. دلایل خراب شدن یخچال فروزان .
لولای درب
قطعات داخلی
سرویس تایمر یخ زدایی. دلایل خراب شدن یخچال فروزان .
تخلیه یک خازن
برای تخلیه خازن:

مرحله 1: یخچال یا فریزر را از برق بکشید.

مرحله 2: برای دسترسی به خازن، پانل سرویس را در قسمت پشتی دستگاه یا پانل سرویس در جلوی دستگاه زیر درب، همانطور که بعداً برای جدا کردن قطعات توضیح داده شد، بردارید. خازن در محفظه ای در بالای واحد موتور/کمپرسور قرار دارد. شبیه یک باتری سلول خشک بزرگ است.

مرحله 3: برای تخلیه خازن، از یک مقاومت 2000 اهم و 2 وات استفاده کنید – یک واحد سیم ارزان قیمت که در اکثر فروشگاه های لوازم برقی موجود است. پروب های مقاومت را به پایانه های خازن ببندید. این خازن را تخلیه می کند. اگر خازن دارای سه پایه ترمینال است، مقاومت را به یک ترمینال بیرونی و ترمینال مرکزی و سپس به ترمینال خارجی دیگر و ترمینال مرکزی وصل کنید. پس از تخلیه خازن می توانید به تعمیرات ادامه دهید. دلایل خراب شدن یخچال فروزان .

جداسازی یخچال


اجزای کنترل یخچال معمولاً در قسمت بالایی یا بالای دستگاه قرار دارند. موتور، کمپرسور، کویل کندانسور و فن کندانسور در قسمت پایینی قرار دارند.

برای دسترسی به اجزای بخش بالایی دستگاه، پیچ های نگهدارنده را بردارید یا گیره هایی را که پانل های پلاستیکی یا فلزی را روی قطعات نگه می دارند، باز کنید. این بست ها ممکن است با برش یا قالب گیری پنهان شوند. در این حالت، با یک چاقوی بتونه با تیغه سفت، برش یا قالب را جدا کنید. کنترل های بیرون زده نیز ممکن است به عنوان نگهدارنده برای بخش های مختلف پانل عمل کنند. در اکثر یخچال ها، قفسه ها را می توان جدا کرد تا امکان دسترسی به برخی از پانل ها فراهم شود.


در مورد تعمیر یخچال چقدر اطلاعات دارید؟

برای دسترسی به بخش پایینی یخچال. پانل سرویس را که با پیچ های نگهدارنده. در پشت دستگاه در زیر سیم پیچ های کندانسور نگه داشته شده است، بردارید. این واحد همچنین ممکن است. یک پانل دسترسی جلویی در زیر در داشته باشد. این پانل ممکن است. با پیچ های نگهدارنده نگه داشته شود. یا ممکن است دو براکت کناری به سمت بالا و پایین لیز بخورد. در برخی از مدل ها، می توانید یخچال را برگردانید. و قطعات را از پایین تست و سرویس کنید. در این حالت، قبل از هر سرویسی. یخچال باید یخ زدایی شود. از برق خارج و تخلیه شود. دلایل خراب شدن یخچال فروزان .

برای برقراری ارتباط با تکنسینهای نمایندگی فروزان در تهران روی لینک مربوط کلیک کنید.

تعمیرات فروزان در کرج

دلایل خراب شدن یخچال فروزان .

این مطلب را از طریق شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *