09907923346

سفارش خدمات تعمیرات

علت برفک یخچال دلیل برفک یخچال برفک یخچال امرسان برفک یخچال اسنوا برفک یخچال الکترواستیل

دلایل برفک زدن یخچال و روش های از بین بردن آن

دلیل و روش جلوگیری از برفک یخچال و علت های برفک زیاد یخچال و همچنین دلیل برفک داخل یخچال و اینکه یخچال بدون برفک چرا برفک میگیرد و راه های جلوگیری از برفک را به شما آموزش میدهیم

برفک یکی از اصلی ترین دلایل کاهش طول عمر یخچال و فریزر است. چراکه زمانی که یخچال ها مرتبا برفک میگیرند. موتورشان یکسره ومداوم کار می کند و باعث کم شدن طول عمر موتورشان می شود . نحوه سرماسازی و گرما گیری یخچال فریزر. هنگام برفک زدن به میزان چشمگیری کاهش می یابد. هرچند می‌توان با رعایت اصول. و نکاتی از برفک زدن آنها جلوگیری کرد.

عواملی که باعث برفک زدن یخچال و فریزر می شوند. را به طور مفصل به شما معرفی می کنیم . تا اگر یخچال شما برفک زیادی می گیرد بتوانید عیب آن را شناخته و آن را برطرف نمایید. عوامل متعددی در برفک گرفتن یخچال تاثیر دارند. که ابتدا آنها را برمیشماریم . و سپس آنها را شرح می دهیم . و در نهایت راه های برطرف کردن آنها را به شما معرفی می کنیم.

دلایل برفک یخچال و علت برفک زدن یخچال

  1. اولین عامل برفک گرفتن. یخچال ها پارگی نوار درب یخچال می باشد
  2. عامل دیگر در برفک زدن یک سره کار کردن. یخچال و انجام ندادن اتوماتیک(خاموش و روشن شدن). دستگاه می باشد.
  3. هوا کشیدن داخل دستگاه از روزنه ای که ممکن است. به خاطر شکستگی یا پوسیدگی بدنه یخچال باشد.
  4. نشتی گاز یخچال که قسمتی از اواپراتور آن برای مدتی برفک میزند.
  5. مسدود شدن مسیر گاز که. عامل دیگر برفک زدن می باشد.
  6. گذاشتن مواد غذایی داغ در یخچال. که باعث برفک زدن یخچال می شود. دلیل برفک زیاد.

حال موارد فوق را به طور مفصل شرح می دهیم. تا شما ابتدا بتوانید عامل برفک زدن را پیدا کنید . و سپس اقدام به تعمیر کنید. در برطرف کردن عیب ابتدا تشخیص درست عیب مهم است. بعد رفع عیب که اگر عیب به درستی تشخیص داده نشود . ممکن است تعمیر بی فایده باشد و هزینه زیادی بابت تعمیر آن پرداخت شود. دلیل برفک زیاد.

راه های جلو گیری از برفک یخچال ، روش جلوگیری از برفک یخچال

خرابی یا پارگی نوار درب یخچالو روش جلوگیری از برفک یخچال. پارگی لاستیک یکی از عوامل نفوذ هوا به داخل کابین است. که در صورت پارگی لاستیک راه رفع آن تعویض لاستیک یخچال است. در برخی موارد لاستیک پارگی ندارد ولی ممکن است. خاصیت خود را از دست داده باشد. و درب یخچال به خوبی بسته نشود. گاهی اوقات لاستیک به ظاهر سالم است ولی ممکن است. یه روزنه ریز در ان باعث شود که هوا وارد یخچال شود. دلیل برفک زیاد.

برای متوجه شدن اینکه ایا لاستیک روزنه دارد. یا خیر باید هنگام شب اطراف یخچال را تاریک کرده. و یک چراغ قوه درون یخچال بگذارید. و درب آن را ببندید. اگر از لاستیک یخچال حتی به اندازه یه. ذره نور مشاهده کردید مطمئن شوید. که علت خرابی لاستیک است. و باید حتما تعویض شود. در برخی موارر لاستیک یخچال کاملا سالم هست. ولی باز هم هوا به داخل نفوذ پیدا می کند . در این موارد چون محل ورود. سیم کشی دستگاه ممکن است. محل نفوذ هوا به داخل کابین یخچال باشد. یا محل ورود لوله های یخچال که معمولا از پشت یخچال وارد می شوند. و راه تشخیص آن همان چراغ قوه. گذاشتن داخل کابین یخچال می باشد. درصورت تشخیص این عیب راه آن عایق بندی کردن. منافذ ورودی هوا به داخل کابین یخچال می باشد. دلیل برفک زیاد.

یکسره کار کردن یخچال: دلایل برفک یخچال و علت برفک زدن یخچال

زمانی که یخچال به صورت اتوماتیک روشن و خاموش نشود. یخچال به صورت دائم کار می کند. و قطرات ریز آب روی بدنه یخچال که به یخ های. ریز تبدیل شده اند آب نمی شوند. با هر باز و بسته شدن درب. یخچال برای قرار دادن. یا برداشتن وسیله داخل کابین یخچال. هر بار قطرات جدید روزی قطرات قبلی نشسته. و باعث انباشته شدن این قطرات می شود. و به صورت برفک قطور مشاهده می شود.زمانی که دستگاه اتوماتیک روشن و خاموش گردد. در زمان مناسب هربار قطرات اولیه روی. بدنه نشسته و تبدیل به یخ شده اند. در زمان خاموش بودن دستگاه آب می شوند. و با روشن شدن دستگاه قطرات جدیدی روی قطرات قبلی انباشته نمی شود. و همیشه برفک در سطوح بسیار کم قابل مشاهده است. دلیل برفک زیاد.

گاهی اوقات به علت رطوبت زیاد بدنه یخچال می پوسد و یا به علت جا به جایی یا ضربه محکم بدنه یخچال اسیب می بیند که در این صورت باید حتما تعمیرکار این عیب را رفع کند.زیرا راه های جلوگیری از برفک یخچال را به طور تخصصی در لین مورد میدانند. دلیل برفک زیاد.

عامل دیگر برفک زدن یخچال دلایل برفک یخچال و علت برفک زدن یخچال

عامل دیگر در گرفتن برفک کم. بودن گاز یخچال می باشد. به این دلیل که روی اواپراتور یخچال برفک نازکی وجود دارد. در زمان کارکرد کمپرسور دستگاه. یا همان زمان روشن بودن یخچال این. اواپراتور محیط داخل کابین یخچال را تا حد مورد نیاز سرد می کند. و ترموستات از طریق لوله کاپیلاریتیوب که. به سطح اواپراتور نصب است. دستور قطع را دریافت کرده. و یخچال را خاموش می کند. اگر بر اثر نشتی گاز قسمتی از سطح. اواپراتور سرمایش کم باشد. لوله ترموستات نمی تواند. به درستی سرما را تشخیص دهد. و یخچال یکسره کار می کند. و باعث انباشته شدن برفک. روی هم می گردد. دلیل برفک زیاد.

عامل دیگر در گرفتن برفک مسدود. بودن قسمتی از مسیر سیکل می باشد. به این صورت که اگر قسمتی از مدار گرفتگی داشته باشد. لوله ترموستات نمی تواند به درستی سرما را تشخیص دهد. و باعث کار کرد یکسره یخچال می شود. و به مرور زمان برفک ها روی هم انباشته می شوند. دلیل برفک زیاد.

عامل دیگر در گرفتن برفک گذاشتن. مواد غذایی داغ در کابین یخچال می باشد. که اینکار باعث برفک زدن می شود. پس همیشه از گذاشتن غذای. داغ در کابین یخچال خودداری کنید. دلیل برفک زیاد.

آخرین مطلب

ما این متن را برای پاسخ به نیاز کسانی که به دنبال کسب اطلاعات در زمینه برفک یخچال. علت برفک یخچال،دلیل برفک زدن یخچال. دلایل برفک یخچال،راه های جلوگیری از برفک یخچال. یخچال بدون برفک و…گردآوری شده باتشکر

این مطلب را از طریق شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *