09907923346

سفارش خدمات تعمیرات

موتور یخچال سامسونگ و ال جی و بوش و ساید بای ساید و جنرال الکتریک و اسنوا و دوو و امرسان و جنرال استیل و الکترواستیل موتور یخچال سامسونگ و ال جی و بوش و ساید بای ساید و جنرال الکتریک و اسنوا و دوو و امرسان و جنرال استیل و الکترواستیل

موتور یخچال یا کمپرسور چیست؟انواع کمپرسور یخچال

موتور یخچال سامسونگ و ال جی و بوش و ساید بای ساید و جنرال الکتریک و اسنوا و دوو و امرسان و جنرال استیل و الکترواستیل موتور یخچال سامسونگ و ال جی و بوش و ساید بای ساید و جنرال الکتریک و اسنوا و دوو و امرسان و جنرال استیل و الکترواستیل

کمپرسور قلب یک سیستم تراکمی است و به طور کلی دو عمل مهم را انجام می دهد:

۱)متراکم کردن ماده مبرد.

۲)با ایجاد اختلاف فشار در سیستم موجب گردش ماده سرمازا در سیکل می شود.

کمپرسور بخار مبرد کم فشار با دمای کم را از طریق لوله مکش(برگشت_سکشن) جذب کرده و پس از متراکم نمودن آن از طریق لوله رفت(دهش_دیس شارژ) بافشار و دمای بالا به سمت کندانسور هدایت می کند.

در صنعت تبرید سه نوع کمپرسور مورد استفاده قرار می گیرد:

۱_رفت و برگشتی(Reciprocating):

دونوع سیلندر پیستونی و خطی در یخچال ها استفاده می شود.

۲_دوار(Rotary):

به چهار دسته تقسیم می شوند که نوع تیغه ای دوار در یخچال ها استفاده می شود.

●پیستون غلطکی(Rolling)

●تیغه ای دوار(Rotarying vane)

●پیچی(Screw)

●چرخشی(Scroll)

۳_گریز از مرکز(Centrifugal)

کمپرسور رفت و برگشتی

متدوال ترین نوع کمپرسورهای مورد استفاده در صنعت تبرید می باشد و به کمپرسورهای تناوبی یا سیلندر پیستونی یا متقارن معروف می باشند.

که در یخچال های سال های اخیر بیشتر از این نوع کمپرسور استفاده می شود.

طبقه بندی کمپرسورهای سیلندر پیستونی از نظر شکل ظاهری

۱_بسته(Hermetic)

۲_نیمه بسته(Semi Hermetic)

۳_باز(open)

ساختمان کمپرسورهای بسته(هرمتیک)

۱_قسمت مکانیکی(کمپرسور)

۲_قسمت الکتریکی(موتور)

۳_پوسته و متعلقات آن مانند ترمینال برق همراه با محافظ آن،پلاک،لوله های متصل به آن،پایه و لاستیک های لرزه گیر(۳تا۴عدد خارج پوسته)

۴_روغن کمپرسور

قسمت مکانیکی(کمپرسور)

شامل قسمت های اصلی مانند پیستون،سیلندر،سرسیلندر،میل لنگ،شاتون،یاتاقان،سوپاپ دهش و مکش،واشرها و… می باشد.

صدا خفه کن(مافلر)

کمپرسورهای سیلندر پیستونی دارای صدا خفه کن داخلی در رانش و مکش هستند. که باعث می شود صدای ناهنجار کمپرسور را بگیرد. این صدا خفه کن از استوانه ای برنجی با پره های داخلی تشکیل شده که با افزایش ناگهانی و کم کردن سرعت،صدای ناهنجار کمپرسور را کم‌می کند.

تست فشار سر کمپرسور(فشار لوله رفت)

گاهی اوقات کمپرسور از نظر الکتریکی سالم می باشد. اما در هنگام نصب و انجام عملیات شارژ مبرد،سرما به اندازه کافی ایجاد نمی گردد. به همین علت قبل از انجام عملیات شارژ مبرد فشار رفت کمپرسور را به روش زیر آزمایش می کنیم:

یک شیر سوزنی را به لوله رفت کمپرسور مورد نظر لحیم می کنیم. سپس شیر گیج فشار بالا(گیج قرمز)را بسته و شیلنگ قرمز آن را به شیر سوزنی متصل کرده آنگاه کمپرسور را به برق متصل و روشن می کنیم. تا فشار مناسب ایجاد گردد که برای کمپرسور یخچالی حداقل۴۰۰PSI و برای کمپرسور کولری حداقل۳۰۰PSIلازم است. سپس کمپرسور را خاموش و چند دقیقه منتظر می مانیم تا عقربه گیج برنگردد. تا از سالم بودن کمپرسور اطمینان حاصل کنیم. آنگاه گیج را به آرامی باز کرده و شیر سوزنی را جدا می کنیم.

کمپرسورهای سیلندر پیستونی نیمه بسته

کمپرسوری است که مجموعه موتور و کمپرسور آن باهم در یک محفظه فلزی قرار گرفته و دسترسی به آن راحت تر از کمپرسورهای بسته است. زیرا قسمت بالایی و پایینی محفظه،به وسیله پیچ و مهره به هم متصل می شوند،این کمپرسورها در قدرت های۱HPتا ۷۰HP ساخته می شود. و در سیستم های سرد کننده تجاری مانند فریزرهای فروشگاه ها،سردخانه ها و پکیج‌های تهویه مطبوع تک فاز و سه فاز به کار می رود.

کمپرسور سیلندر پیستونی باز

در این کمپرسور مجموعه مکانیکی و الکتریکی از هم جدا می باشد. و توسط اهرم های انتقال قدرت مانند تسمه و پولی به همدیگر متصل می شود. و کمپرسور با موتور خارجی به حرکت در می آید. در این ظرفیت کمپرسور را باتغییر دور موتور می توان کنترل کرد. یعنی سرعت میل لنگ کم یا زیاد شود همچنین این کمپرسور برای مبردهایی مانند آمونیاک که باعث خوردگی قسمت های الکتریکی می شوند کاربرد فراوانی دارد.

موتور یخچال سامسونگ و ال جی و بوش و ساید بای ساید و جنرال الکتریک و اسنوا و دوو و امرسان و جنرال استیل و الکترواستیل

■ارتباط با ما

■تعمیر ماشین لباسشویی

■تعمیر یخچال و فریزر

این مطلب را از طریق شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

یک پاسخ

  1. سلام خسته نباشید
    کمپرسور یخچال میتونه از نوع کمپرسور پیستونی هواکوب باشه؟ کمپرسور یخچال بنده خراب شده و نیازبه تعمیر داشت هر تعمیرکاری میومد میگفته درست نمیشه چون اقدام به خرید کمپرسور پیستونی برای یخچال کردید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *