09907923346

سفارش خدمات تعمیرات

راه های نگهداری از یخچال بوزدایی برفک زدایی و چگونه یخچال خود را سالم نگه داریم و بوی بد یخچال را از بین ببریم تعویض نوار درب یخچال

راه های نگهداری از یخچال و فریزر * چگونه یخچال خود را سالم نگه داریم*

راه های نگهداری از یخچال بوزدایی برفک زدایی و چگونه یخچال خود را سالم نگه داریم و بوی بد یخچال را از بین ببریم تعویض نوار درب یخچال

یخچال و فریزر جزء پرکاربردترین لوازم خانگی در یخچال می‌باشد. این دستگاه‌ها بیشترین انرژی را مصرف می‌کنند. در صورت دانستن نکاتی درباره نگهداری یخچال می‌توان مصرف انرژی را کاهش داد که در نتیجه عمر یخچال افزایش خواهد یافت.

۱. تمیز نمودن کویل های کندانسور یخچال سالی ۲بار

ابتدا یه توضیح مختصر در رابطه با کندانسور می دهیم.کندانسور قطعه ایی لوله ایی مشکی رنگ می باشد که در شکل ها و اندازه و انواع مختلف موجود می باشد. وکار آنها خنک کردن گاز یخچال می باشد.

راه های نگهداری از یخچال بوزدایی برفک زدایی و چگونه یخچال خود را سالم نگه داریم و بوی بد یخچال را از بین ببریم تعویض نوار درب یخچال

اولین نکته در خصوص نگهداری یخچال مربوط به تمیز نمودن کویل‌های چگالنده‌ می‌باشد. کویل‌های چگالنده مسئول دفع حرارت از یخچال و فریزر هستند. آنها کویل‌های بزرگ رادیاتور مانندی هستند که در پشت یا زیر یخچال قرار دارند. زمانی‌که گرد و غبار و خرده آشغال‌ها بر روی کویل‌ها تجمع یابند، دفع حرارت برای یخچال سخت‌تر می‌شود. در نتیجه مصرف انرژی یخچال بیشتر خواهد شد. بدون تمیزکاری دوره‌ای، این می‌تواند منجر به مشکلات مختلف و تعمیرات پر هزینه شود. از یک فرچه دسته بلند و جاروبرقی استفاده کنید تا به آسانی و به طور موثر کویل‌ها را تمیز نمایید. برای دستورالعمل‌های خاص مربوطه، به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کنید.

۲. تمیزکاری یا تعویض نوار درب یخچال

از نکات مهم دیگر نگهداری یخچال می‌توان به تمیزکاری یا تعویض درزبندی یخچال نام برد. درزبندی یک نوار لاستیکی است که به دور درب یخچال یا فریزر کشیده شده است. به این قطعه معمولاً توجه کمی معطوف می‌گردد. با اینکه کارکرد مهمی در درزبندی فضای یخچال از هوای گرم بیرونی دارد. به‌ صورت دوره‌ای، درزبندی را با مواد شوینده معمولی مثل Goo Gone Concentrated Spray تمیز نمایید. معمول است که بعد از گذشت چند سال، درزبندی‌ها ضعیف شده، شل شده یا پاره شوند. در این هنگام، هوای گرم وارد فضای داخلی یخچال و فریزر می‌شود و دفع حرارت را سخت‌تر خواهد کرد. این به معنی مصرف انرژی بیشتر و قبوض سنگین‌تر برای شما خواهد بود. خوشبختانه، درزبندی‌ها ارزان بوده و تعویض آسانی دارند.

نوار دور درب یخچال ها را میتوان با سرویس ماهانه تا سال های بسیار زیادی سالم نگه داشت. مثلا سرویس یعنی اینکه هر ماه لاستیک را با اب جوش و یا سشوار ریکاوری کنید. و باعث نرم شدن لاستیک و مگنت ان شوید. این کار موجب می شود طول عمر لاستیک یخچال هایتان 10 برابر گردد.

اب جوش وسشوار موجب می شود پلاستیک و مگنت دوباره مثل روز اول تازه شود و از حالت خشکی و شکنندگی خارج شوند. پس شما میتوانید با سرویس ماهیانه از خرابی لاستیک های یخچال خودتان جلو گیری کنید.

۳. برفک‌زدایی

برفک‌زدایی دستی

برفک‌زدایی از مهم‌ترین عملیات در زمینه نگهداری می‌باشد. زمانی‌که ضخامت برفک دیواره‌های داخلی فریزر به نیم اینچ (کمی بیشتر از یک سانتیمتر) برسد، مواد غذایی را از / فریزر خارج کنید، ترموستات را خاموش کرده یا دستگاه را از برق بکشید و بگذارید تا برفک آب شود. زمانی‌که برفک به طور کامل ذوب شد، دستگاه را دوباره روشن کنید و منتظر بمانید تا به دمای مناسب برسد و مواد غذایی را به داخل آن برگردانید.

اگر یخچال‌تان دارای سیستم برفک‌زدایی اتوماتیک است، نیاز به کار خاصی نخواهید داشت. هر شش الی هشت ساعت، یخچال کویل‌ها را به آرامی‌گرم می‌کند تا برفک تجمع یافته را آب نماید. آب حاصل از ذوب درون یک سینی کم عمق در کف دستگاهدجمع می‌شود.

با اینکه آب به آرامی تبخیر می‌شود، باید هر از گاهی سینی را تمیز نمایید تا از بوی بد و رشد باکتری جلوگیری کنید.

۴. تمیز نمودن فضای داخلی

هر هفته از یک دستمال خیس‌ شده با آب ولرم استفاده کنید تا خرده مواد غذایی و مایعات سر‌ریز‌شده را از دیواره‌ها و قفسه‌ها تمیز نمایید. یک شوینده چند‌منظوره می‌تواند کار را آسان‌تر نموده و تمامی لکه‌ها و مواد چسبناک را بدون خسته‌کردن دست‌هایتان بزدایید. از همان ماده شوینده می‌توانید برای تمیز‌کردن درب‌ها و دستگیره‌ها استفاده کنید.

از محفظه‌های چفت دار استفاده کنید تا مواد غذایی تازه‌تر مانده و بوی آن در فضای داخلی نپیچد. اگر آیتمی دارای بسته بندی ضعیف است (مثل کارتن میوه) یا ممکن است مایعات از خود بیرون دهد (مثل گوشت در حال ذوب)، آن را قبل از گذاشتن در یخچال درون یک سینی بگذارید.

برای قسمت‌های استیل ضد‌زنگ: شوینده‌ها و پاک کننده‌های خاصی برای تمیزی و زدودن اثرات انگشت بر روی یخچال‌های استیل ضد‌زنگ طراحی شده‌اند. هنگام تمیز‌کردن، بهتر است که از الگوی پرداخت سطحی استیل پیروی کنید.

۵. بوزدایی

بوهای نامطبوع را با بوزدای طراحی‌شده مخصوص یخچال‌ها از بین ببرید. بر اساس تولیدکننده، برای از بین بردن بوهای مواد غذایی، بوزدا پنجاه بار موثرتر از جوش شیرین بوده و می‌تواند تا شش ماه اثر خود را حفظ کند.میتوانید از قهوه هم برای گرفتن بوی بد یخچال هم استفاده کنید.

۶. تعویض فیلتر آبسردکن و یخ‌ساز

فیلتر سیستم آب را هر شش ماه یک‌بار تعویض کنید.

گروه فنی و مهندسی  سامجی سرویس با تکیه بر تجربه

بیش از 30 سال در زمینه نصب انواع وسایل برقی

خانگی مانند یخچال‌‌وفریزر، ماشین ظرف‌شویی، ماشین

لباس‌شویی، مایکروفر، جاروبرقی، کولر گازی با

برندهای مختلف خارجی و ایرانی خدمات مناسبی را به

همشهریان ارائه دهد.

با تشکر از انتخاب شما.


راهنمای نگهداری و ایمنی فریزر و ساید بای ساید

  • مواد غذایی مختلف را با هم در طبقات نگذارید و بهتر است موادی مانند گوشت و مرغ و ماهی را در طبقات بالا و سبزیجات را در طبقات پایین تر بگذارید .
  • مواد غذایی را که در فریزر میگذارید حتما باید نایلکس داشته باشند تا طعم و بوی مواد دیگر را به خود نگیرند.
  • بر روی مواد غذایی تاریخ درج کنید و بهتر است مواد غذایی را برای مدت طولانی نگه ندارید.
  • ظروف شیشه ای برای نگهداری مواد غذایی مانند حبوبات و خشکبار مناسب نیستند.
  • برای قرار دادن مواد غذایی درون فریزر بگذارید تا کاملا سرد شوند و هوای داخل بسته های مواد غذایی را خارج کنید
سامجی سرویس

نکات کلیدی دیگر برای مراقبت از یخچال و فریزر

  • برای اینکه فریزر بر اثر نور خورشید آسیب نبیند ، بهتر است آن را کنار پنجره قرار ندهید .
  • برای جریان یافتن هوا در پشت فریزر، باید 20 سانتی متر با دیوار فاصله داشته باشد.
  • فریزر و یخچال باید از وسایل گرمازا مانند اجاق گاز ، بخاری و شوفاژو… دور باشند.
  • از قرار دادن وسایل تزیینی مانند گلدان و مجسمه بر روی فریزر و یخچال های ساید جدا خودداری کنید.
  • 3 ماه یک بار و حداکثر هر 6 ماه یک بار فریزرهای برفک زا را تمیز کنید.
  • برای کاهش صدا و جلوگیری از فشار بر موتور، باید یخچال شما تراز باشد.
  • با توجه به دمای هوا درچه فریزر را تنظیم کنید

نمایندگی تعمیر و تعمیرات یخچال و فریزر در منزل و محل کار به صورت سیار و شبانه روزی

همراه: 09907923346

تعمیرات لوازم خانگی خود را به ما بسپارید

نمایندگی تعمیر و تعمیرات یخچال و فریزر

در منزل و محل کار به صورت سیار و شبانه

روزی نمایندگی تعمیر و تعمیرات یخچال و

فریزر در منزل و محل کار به صورت سیار و

شبانه روزی

شماره تماس :

۰۹۹۰۷۹۲۳۳۴۶

راه های نگهداری از یخچال بوزدایی برفک زدایی و چگونه یخچال خود را سالم نگه داریم و بوی بد یخچال را از بین ببریم تعویض نوار درب یخچال راه های نگهداری از یخچال بوزدایی برفک زدایی و چگونه یخچال خود را سالم نگه داریم و بوی بد یخچال را از بین ببریم تعویض نوار درب یخچال راه های نگهداری از یخچال بوزدایی برفک زدایی و چگونه یخچال خود را سالم نگه داریم و بوی بد یخچال را از بین ببریم تعویض نوار درب یخچال راه های نگهداری از یخچال بوزدایی برفک زدایی و چگونه یخچال خود را سالم نگه داریم و بوی بد یخچال را از بین ببریم تعویض نوار درب یخچال

این مطلب را از طریق شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *